• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver råd...

S

Snubben

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Efter många år med spelmissbruk och överkonsumtion har jag så nått botten. Har skulder på ca 1,2 miljoner varav ca 900K är lån och krediter synliga hos UC. Jag är dock spelfri sen många år.

Jag vet inte hur jag gjort men under alla dessa år har jag lyckats undvika att dra på mig några anmärkningar.

Har iofs en stabil inkomst sen många år, tjänar ca 410K per år men utgifterna för lån och krediter gör att jag går back varje månad. Har trixat för att klara varje månad men känner fan inte att jag orkar längre.

Är det möjligt med ett samlingslån? 5,8 % hos UC. Har 4 ff. En försvinner 18/7, resten nästa år.

Har de flesta aktörer utanför UC såsom Fairlo, Holm etc etc. Medel hos Credisafe och 5 hos Bisnode (säkert ett 50-tal ff)

Snälla, kom med råd...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Jag hade försökt vänta så länge som möjligt till din ff försvinner och sen minska krediter och lån så mycket det går på uc.

Börja jämka ifall du inte gör det redan, då får du mer pengar över varje månad och kan amortera mera.
Sedan hade jag försökt köra snöbollsmetoden. Betala av det lägsta lånen först för att Minska månadskostnaden. Sök amorteringsfria månader eller helt betalfrimånader om möjligt.

Är i en liknanden sist som dig har kört på detta sätt i snart ett år och kr lyckats betala ner mer än 120k på 11 månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp